Engine Expo - najlepsze silniki świata

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaga-witek
    Classic
    • 2011
    • 34

    Engine Expo - najlepsze silniki świata

    Mówisz że nie grafit a czerń?
  • macluke
    Elegance
    • 2010
    • 875

    #2
    Engine Expo - najlepsze silniki świata

    W świecie motoryzacji przyznano dziś jedne z najbardziej prestiżowych nagród. Na trwających właśnie w Stuttgarcie targach Engine Expo ogłoszono zwycięzców konkursu International Engine of the Year.



    Nagroda ta przyznawana jest od 1999 roku przez jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata. Tegorocznych laureatów wybrano na podstawie głosów 76 dziennikarzy z 35 krajów. Którzy producenci mają najwięcej powodów do radości?

    Rok 2012 bezsprzecznie należeć będzie do inżynierów Forda. Prestiżowy tytuł International Engine of the Year przyznany został trzycylindrowemu, benzynowemu silnikowi ecoboost o pojemności 1,0 l, który trafił niedawno pod maskę nowego forda focusa. Jednostka zwyciężyła również w kategoriach "najlepszy nowy silnik" oraz "najlepszy silnik o pojemności poniżej 1,0 l".




    To pierwsze zwycięstwo Forda w organizowanym od 13 lat konkursie. Warto podkreślić, że w jego historii jeszcze żadna jednostka napędowa nie zdobyła tylu punktów, co 1,0-litrowy ecoboost (silnik otrzymał aż 403 głosy, następny w klasyfikacji motor 1,4 TSI dostał tylko 288 punktów).




    W kategorii "zielony silnik" zwyciężyła konstrukcja Opla - 1,4-litrowy benzynowy motor stosowany w oplu ampera i chevrolecie volt. Za jednostkę o najwyższych osiągach uznano 4,5-litrowe V8 Ferrari stosowane w modelu 458. Ten sam silnik zwyciężył również w kategorii jednostek o pojemności skokowej powyżej czterech litrów.




    W kategorii silników o pojemnościach od 1,0 do 1,4 l zwyciężył opracowany przez Volkswagena, podwójnie doładowany 1,4 TSI stosowany na szeroką skalę m.in. w: golfie, scirocco, audi A3 czy seacie alhambra.

    Wśród silnikach o pojemnościach między 1,4 a 1,8 l za najlepszą konstrukcję uznano opracowany wspólnie przez BMW i PSA, benzynowy, turbodoładowany motor 1,6 l, który spotkać można m.in. w mini i niemal wszystkich modelach Citroena i Peugeota.

    Przedział pojemnościowy między 1,8 a 2,0 l opanowało BMW. Najlepszym silnikiem uznano podwójnie doładowany, czterocylindrowy, benzynowy motor 2,0 l stosowany m.in. w modelach: 125i, 320i czy 520i.

    Za najlepszy motor w przedziale pojemnościowym między 2,0 a 2,5 l uznano 2,5-litrową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostkę z audi TT RS.

    Konstrukcja BMW triumfowała w przedziale pojemnościowym między 2,5 a 3,0 l. Najlepszym silnikiem w tej kategorii uznano podwójnie doładowany, sześciocylindrowy motor stosowany m.in. w: 335is i Z4 35is.




    Z Bawarii pochodzi również najlepszy - zdaniem dziennikarzy motoryzacyjnych - silnik z przedziału pojemności między 3,0 a 4,0 l. Wyróżnienie w tej kategorii przypadło czterolitrowemu V8 z bmw M3.

    źródło: Interia.pl

    Komentarz

    • seba210
      Ambiente
      • 2011
      • 233

      #3
      Re: Engine Expo - najlepsze silniki świata

      Zamieszczone przez macluke
      W kategorii silników o pojemnościach od 1,0 do 1,4 l zwyciężył opracowany przez Volkswagena, podwójnie doładowany 1,4 TSI stosowany na szeroką skalę m.in. w: golfie, scirocco, audi A3 czy seacie alhambra.
      Stosowany na szeroką skalę 1.4 TSI nie jest chyba podwójnie doładowany.
      Moja 4x4 FL'ka

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #4
        Jest jakiś japończyk w tej kolekcji?
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • macluke
          Elegance
          • 2010
          • 875

          #5
          Re: Engine Expo - najlepsze silniki świata

          Zamieszczone przez seba210
          Stosowany na szeroką skalę 1.4 TSI nie jest chyba podwójnie doładowany.
          ten artykuł z Interii to nic innego jak tłumaczenie informacji z tej strony:
          Engine Expo, held at the Messe Stuttgart, showcases the latest powertrain concept designs, innovative components, new materials, manufacturing and transmission technologies and services

          a tutaj z kolei piszą:
          Not to be outdone, the VW/Audi group didn’t leave the Awards ceremony empty-handed. Audi scooped the 2-liter to 2.5-liter category for its 2.5-liter five-cylinder turbo engine found in the Audi TT RS and RS3 Sportback, while Volkswagen’s much-admired 1.4-litre TSI Twincharger engine, once again defended its crown in the ‘1-litre to 1.4-litre’ category.

          na tej stronce można pooglądać wszystkie kategorie i miejsca:
          The International Engine + Powertrain of the Year Awards 2019, presented by Engine Technology International magazine.

          Komentarz

          • seba210
            Ambiente
            • 2011
            • 233

            #6
            Zorr, Japończyki są również.
            Tak sobie patrze i chyba we wstystkich kategoriach benzynki okupują czołowe miejsca. Odwrót od dieseli?
            Moja 4x4 FL'ka

            Komentarz

            • Karql
              L&K
              • 2010
              • 1124

              #7
              seba210, podwójnie doładowany, ponieważ turbina wspomagana jest kompresorem. Pierwszy lepszy artykuł
              Już wkrótce Volkswagen może zrezygnować ze stosowania 1,4-litrowego silnika TSI z technologią Twincharger, wspomaganego turbosprężarką i kompresorem. Powód? Skomplikowana konstrukcja i wysokie koszty produkcji
              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

              -> MOJA SKODA <-

              Komentarz

              • seba210
                Ambiente
                • 2011
                • 233

                #8
                Karql, Wiem, że istnieje taka jednostka, ale "stosowany na szeroką skalę" to jest raczej 1.4 bez kompresora, z samą turbo sprężarką.
                Moja 4x4 FL'ka

                Komentarz

                • Karql
                  L&K
                  • 2010
                  • 1124

                  #9
                  Widocznie słowa "szeroką skalę" zostały źle dobrane, albo chodziło o liczbę modeli w których można znaleźć ten silnik
                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                  -> MOJA SKODA <-

                  Komentarz

                  • macluke
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875

                    #10
                    Zamieszczone przez seba210
                    Karql, Wiem, że istnieje taka jednostka, ale "stosowany na szeroką skalę" to jest raczej 1.4 bez kompresora, z samą turbo sprężarką.
                    no wiesz,

                    miejsce 1:
                    (VW Polo, Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran/Cross Touran, Passat CNG, Touran/Cross Touran CNG, Audi A1, Audi A3, SEAT Ibiza FR, Alhambra, Cupra, ©koda Fabia RS)

                    miejsce 4:
                    4. Volkswagen 1.4-litre TSI
                    (VW Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Tiguan, Audi A1, A3, SEAT Leon, Altea/XL/Freetrack, ©koda Octavia, Yeti, Superb)

                    Komentarz

                    • seba210
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 233

                      #11
                      macluke, No rzeczywiście lista modeli samochodów jest dłużasza dla twin-charged.
                      Ale pewnie gdyby porównać ilość wyprodukowanych sztuk zwykłe 1.4 jest znacznie popularniejsze.
                      Co nie zmienia faktu, że to 1.4 z kompresorem to ciekawa jednostka. Choć zapewne gdybym miał do wyboru 1.4 i 1.8 z podobną mocą nie zastanawiał bym się i brałbym 1.8
                      Moja 4x4 FL'ka

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        No i co z tego, że technologicznie zaawansowany ten nowy silnik do kosiarki w Foce:
                        "trzycylindrowemu, benzynowemu silnikowi ecoboost o pojemności 1,0 l"
                        Primo - Tę nagrodę nie przyznają mechanicy i ludzie, którzy naprawiają silniki, ale jacyś kolesie z Greenpeace chyba - i patrzą na emisję spalin pewnie w pierwszej kolejności.
                        Primo Ultimo - Nie rozumiem takich nagród, jeśli nie wiadomo jaka jest jego żywotność i bezawaryjność. Osobiście takim "cudom" długiej żywotności nie wróżę.
                        Konkurs nie ma sensu, podnieta za prędka nowinkami, zobaczymy jak to nakręci 200 tkm.

                        Komentarz

                        • stefcio
                          Drive
                          • 2010
                          • 64

                          #13
                          Zamieszczone przez sew1981
                          No i co z tego, że technologicznie zaawansowany ten nowy silnik do kosiarki w Foce:
                          In every category, the panellists judged each shortlisted engine using their subjective driving impressions and technical knowledge, and took into account characteristics such as fuel economy, smoothness, performance, noise and drivability. The jurors each had 25 points to award to their five favourite engines in each category. A maximum of 15 points could be allocated to an engine, and the minimum was one point. An engine could not be tied for the top spot.

                          All performance and fuel economy figures referenced in this journal are manufacturers’ data and are based on EU Cycles (except where indicated).

                          czyli tak samo, jak w innych kategoriach: auto roku czy ncap - odczucia są czysto subiektywne

                          Komentarz

                          • pandzik
                            RS
                            • 2011
                            • 2254
                            • Seat

                            #14
                            Zamieszczone przez sew1981
                            . Osobiście takim "cudom" długiej żywotności nie wróżę.
                            Fakt. Nie to co sprawdzone i super wytrzymałe silnik TSi koncernu VAG.

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              #15
                              sew1981, pandzik,
                              ano właśnie zwróćcie uwagę, iż bolączką TSI są łańcuszki a nie wysilenie silnika.
                              Te 125KM z litra to nie jest jeszcze tragedia (nowe 270KM 2.0TSI są bardziej wysilone).
                              Czy to będzie jechać, tak i to lepiej niż 1.2TSI i pewnie równie dobrze jak 1.4TSI.

                              Z mojej strony jedyna bolączka to 3 cylindry, to nie da się zrobić 4 cylindrów i 1L pojemności? Kiedyś Mazda robiła V6 o pojemności chyba 1.8 i 2.0l szkoda że producenci nie poszli tą drogą. Takie 1.6L V12 chętnie bym przywitał.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • pandzik
                                RS
                                • 2011
                                • 2254
                                • Seat

                                #16
                                Zorr, 3 cylindry są pewniej tańsze w produkcji. Zresztą, 95% właścicieli nie wie co ma pod maską i nic ich to nie obchodzi. Mało pali, jest szybkie, mniejsze OC. Czego chcieć więcej?

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...